För dig som är ny i eller nyfiken på Liberalerna

Är du nybliven medlem eller nyfiken på Liberalerna? Här hittar du information om hur du kan lära dig mer eller engagera dig i partiet och politiken. Även om du inte blivit medlem än så är många av våra aktiviteter öppna för dig som vill prova på innan du blir medlem.

Kom igång nu

Träffar för nya medlemmar i Väst

Vi planerar nya träffar i Västsverige

6 maj: Nya medlemmar/ introduktionskurs Västsverige

20 augusti: Nya medlemmar/ introduktionskurs Västsverige

Vanliga frågor för dig som är ny i politiken?

Var kan jag läsa om aktiviteter som Liberalerna anordnar i Väst?

Nyhetsbrev skickas första måndagen varje månad till samtliga medlemmar i våra lokala föreningar i Västsverige.

Under På gang hittar du aktiviteter både lokalt och för hela Västsverige.

De lokala föreningarna har oftast även en Facebooksida med publika Events.

Jag vill stötta Liberalerna men har inte tid att vara aktiv. Är det någon idé att vara medlem då?

Alla medlemmar räknas! Som medlem väljer du själv vilken information om partiet du tar till dig. Du behöver inte delta i möten och aktiviteter om du inte vill, men som medlem har du rätt att t ex. rösta i våra provval om vilka som ska vara våra representanter i olika viktiga sammanhang. Din medlemsavgift bidrar också till partiets verksamhet och arbete inför val.

Jag vill inte att någon ska veta att jag stöder Liberalerna. Hur hanteras mina uppgifter hos er?

Ditt medlemskap i partiet är din private angelägenhet och inget som någon annan behöver få veta. Dina personuppgifter skyddas enligt PuL,

Hur kan jag utbilda mig till politiker?

Kandidat 2018 – Grundutbildning
Målgrupp: Medlemmar som ej tidigare kandiderat och vill kandidera till listorna (valsedlarna) till kommun, region eller riksdag och/eller vill kandidera till förtroendeuppdrag som fastställs efter valen.

Syfte och mål: Kursen ska förbered och rusta deltagarna för uppdraget som liberala förtroendevald politiker i kommun, region.
Tidsplan: 2 heldagar. 6 maj och 19 aug
Deltagande genom ansökan: Mer information om detta kommer.

Kostnad: Deltagaravgift för hela utbildningen 800 : –