Västsveriges digitala vårkonferens 16 maj

Se Västsveriges vårkonferens i efterhand!

Måndag 18 maj 2020

Filmer från den digitala vårkonferensen.

Lördagen den 16 maj 2020

Program:

Pass 1 – Juno Blom

Partisekreterare

Juno är sedan ca ett år tillbaka vår partisekreterare. Hon ansvarar för partiorganisationen och att vi står väl rustade. Hon kommer bland annat att prata om vad vi medlemmar ska fokusera på, varför värvning är viktigt och vad som är aktuellt i partiet just nu.

Länk filmen: https://drive.google.com/file/d/1s21LFR-98wPJ7_4XHi7njFO7zJfE2glV/view?usp=sharing

Pass 2 Mats Persson

Riksdagsledamot

Mats är liberalernas ekonomiskpolitiska talesperson och den som varit med och förhandlat med regeringen kring de stödpaket som presenterats i samband med coronakrisen. Han kommer att prata lite om detta och om de utmaningar vi står inför.

Länk till filmen: https://drive.google.com/file/d/18qH-biPJ3v96HWWfWEmHFFk3hdTDWJ5z/view?usp=sharing

Pass 3 Christer Nylander

Riksdagsledamot

Christer är andre vice partiledare och även vice ordförande i Kulturutskottet i riksdagen. På detta pass kommer han att prata om Liberalismen och vilken plats den har i vårt samhälle.

Länk till filmen: https://drive.google.com/file/d/1_TDEGhNBdk8OHq2zXG5pB6fD0-M5wuRy/view?usp=sharing

Pass 4 Nyamko Sabuni

Partiledare

Nyamko kommer att prata om partiets agerande under coronakrisen och vad våra nästa steg är. Hur ser vi tiden fram mot nästa val?

Länk till filmen: https://drive.google.com/file/d/1rLBjnJ8Ksj6RQSZp-o9A6vpFxvNUG0Uc/view?usp=sharing

Pass 5 Nicke Grahn

Kommunstyrelsens ordförande i Dorotea

Nicke kommer prata om att vi behöver bli starkare på landsbygden och hur små föreningar i små kommuner kan tackla detta på ett framgångsrikt sätt och knyta ihop detta med framtagandet av det regionalpolitiska program som han leder.

Länk till filmen: https://drive.google.com/file/d/1tU29wJHst3WdDNS9QVdiqJBVZXot6DJd/view?usp=sharing

Pass 6 Exempel från förbund – Soroush Rezai (Borås) och Mette H Johansson (Strömstad)

Under detta pass får ni möta företrädare från några föreningar i Västsverige som varit framgångsrika med tex värvning eller kampanj. Vi kommer att träffa representanter från bla föreningarna i Strömstad och Borås och höra hur de jobbar för att sprida sin politik både digitalt och för att möta väljare.  Lyssna och inspireras! Pär Gustafsson leder samtalet.

Länk till filmen: https://drive.google.com/file/d/1Y9RcIaJ7ISussZCCHnb9zr4i3jVgZMc-/view?usp=sharing

Tack för att du har tittat, vi hoppas att konferensen har varit alla till glädje!

Ta hand om er!

Vänligen,