Liberalerna Västsverige söker ombudsman

Onsdag 4 september 2024

Liberalerna Västsverige är Liberalernas näst största förbund och omfattar 40 kommuner i Västra Götaland och Halland. På vårt kansli i Göteborg arbetar fyra tjänstemän och vi vill nu förstärka kansliet med en femte ombudsman med särskilt ansvar för kommunikation och administration. Tjänsten innebär i ansvarsområdet att vara ett särskilt stöd i förbundets kommunikativa insatser i sociala medier, digital annonsering och i produktion av grafiskt material för internt och externt bruk samt vara ett stöd gentemot våra föreningar i detta. Tjänsten innefattar även ett ansvar för arbete i och uppdateringar i Liberalernas register, hemsida samt andra applikationer. Visst stöd i att hjälpa föreningar att formulera sig och sin lokala politik förekommer också.

En ombudsman för förbundet arbetar också stödjande och avlastande gentemot sina kollegor efter
bästa förmåga.

Vi söker dig som har ett organiserat arbetssätt, god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad
och är bekväm med att arbeta i digitala verktyg och van av att arbeta i sociala media. Viss utbildning i relevanta digitala verktyg kan erbjudas av förbundet.

Då arbetet kommer föra dig över en stor geografi från Dalsland och Norra Bohuslän till södra Halland är körkort och tillgång till bil meriterande. Vi vill särskilt välkomna kvinnliga sökande.

För att ansöka om tjänsten skicka in ett personligt brev och CV till Kanslichef Daniel Andersson på
daniel.andersson@liberalerna.se senast den 30 september 2024.

Frågor om tjänsten besvaras av Kanslichef Daniel Andersson på 010 70 800 10 alternativt mejl
daniel.andersson@liberalerna.se.