Våra prioriterade frågor i Region Halland:

Husläkare

Att söka vård kan vara förknippat med mycket osäkerhet och oro. Du är på många sätt utelämnad i andras händer och i en sådan situation menar Liberalerna att trygghet och förtroende är extremt viktigt. Alla ska få en egen fast läkarkontakt, en husläkare.

Närakuter

För att minska köerna på akuten vill Liberalerna satsa på närakuter i första hand i Varberg och Halmstad med öppettider mellan 16-23. Helger 10-23. De skall placeras med anslutning till sjukhusen så att de ligger nära röntgen och provtagningar.

Äldrevårdcentraler

Vi lever länge i Halland och precis som vi uppskattar BVC, menar Liberalerna att det behövs en plats där sjukvården kan erbjuda förebyggande hälsovård och särskild kunskap om äldres sjukdomar. Det ska vara en naturlig del av varje vårdcentral att kunna få kontakt med en äldresjuksköterska . Vi vill också se särskilda äldreteam som stöttar upp i vården.

Läs hela vårt regionprogram här.

Följ Liberalerna Halland på Facebook här.

Frihet måste försvaras

En riktigt bra skola för alla barn, och en integrationspolitik som både  skapar möjligheter och ställer krav. Svårare än så behöver det inte vara. Framtiden är liberal.

No response

Vill du veta mer om svensk politik och vad Liberalerna tycker? Fyll i din e-postadress här, så får du mitt nyhetsbrev ett par gånger i månaden.

Vi använder din adress enbart för att skicka information om Liberalerna. Läs mer här.